Leveringsmetoder

I vår nettbutikk kan du velge mellom hele fire leveringsmetoder til faste lave priser. Vi sender alltid pakken din så raskt som mulig - enten samme dag eller dagen etter om du bestiller etter butikkens åpningstid. Normal leveringstid er 2–4 virkedager fra pakken er sendt fra oss - avhengig av hvor du bor. Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Posten/Bring. Du vil motta hentemelding/ informasjon på SMS eller mail, så det er viktig å oppgi korrekt mobilnummer og mailadresse når du legger ordren. 

Hent i butikk – Strandgaten 66, 5004 Bergen. Tlf: 53519470 

Vi har selvfølgelig også tilbudet hent i butikk. Her kan kunder i Bergen og omegn hente ordren i butikk helt kostnadsfritt. Du vil motta en sms når ordren er pakket og klar! Ved henting må sms fremvises. Din ordre er klar til henting når du mottar mail med kvittering for godkjent kjøp. Merk at ordrebekreftelsen ikke er gyldig alene for uthenting av pakker og fungerer kun som en oppsummering av ditt kjøp. Ordren er som regel klar innen 1 time om du bestiller i åpningstiden.

Hentefrist på 14 dager. Etter dette blir pakken automatisk merket som hentet hos oss. Dette er ett bindende kjøp- så returfristen vår på 30 dager gjelder fra kjøpsdato her også. Bestillingen må hentes. 

Om du handler for 1000 kr eller mer får du gratis frakt (pakke til postkasse eller pakke til hentested). Fraktkostnaden trekkes automatisk fra handlekurven når verdien overstiger 1000 kr. Om bestillingen din ikke overskrider denne summen er det disse prisene som gjelder: 

Standard frakt - Pakke til postkassen: Dersom pakken er liten nok kan vi sende den direkte til din postkasse til fast lav pris på 49 kr. Om pakken viser seg å være for stor eller du har en adresse som Bring/Posten ikke leverer til, vil pakken bli levert til på ditt nærmeste postkontor/post i butikk. 

Standard frakt - Til hentested: Dersom du har en større bestilling, eller rett og slett ønsker det av andre grunner kan vi sende pakken din direkte til postkontor/post i butikk til samme lave pris på 49 kr. Denne sendes via posten med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/eller mail når sendingen er klar til henting. 

Hjemlevering m/sporing – Posten/Bring: Dette er en pakke med sporing som vil bli levert rett på døren din. Du mottar SMS fra Posten/Bring når sendingen er på vei og budet skal ringe deg ca 30-60 minutter før pakken leveres. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom klokken 17:00 og 21:00. Dersom du ikke er hjemme på leveringstidspunktet blir pakken levert til nærmeste postkontor. Denne type pakke har fast pris på 99 kr. 

Merk: Tilbys dessverre ikke alle postnumre. 

 

RETUR OG REKLAMASJON

RETUR

Vi håper alltid at du blir fornøyd med det du handler hos oss uavhengig av hva det er, men skulle du ønske å returnere varene til oss så fyller du ut returskjema som fulgte med pakken din. Vi forholder oss som alltid til angrerettloven, men har valgt å utvide fristen for retur og gjør det derfor mulig for deg å returnere og/ eller bytte varene i hele 30 dager fra bestillingsdato. Etter dette kan dessverre ikke varene verken byttes eller returneres. 

Varen(e) skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at produktene må være ubrukt, merkelappene må være på og varen(e) må være uten lukt,  flekker og pels fra kjæledyr. Er ikke varene det vil du få de sendt tilbake fra oss. 

Vedlagt i din bestilling finner du en ferdig utfylt returlapp som du fester godt synlig utenpå returpakken. Lever returpakken til nærmeste Posten/ Bring utleveringssted. Merk at pakken da ikke kan sendes med andre aktører enn Posten/Bring og heller ikke legges i postkassen din. Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din vil du bli belastet 89 kr i portokostnad ved retur. Du vil ikke bli belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager. Du får bekreftelse av oss på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opp til 14 dager og i noen tilfelle lenger. 

Dersom du benytter deg av en annen forsendelsesmåte og/eller ikke bruker vedlagt returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden. Du kan alltid returnere bestillingene dine kostnadsfritt i vår fysiske butikk i Bergen. 

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, undertøy o.l kan derfor ikke returneres/ byttes. Men den gjelder på salgsvarer og andre produkter kjøpt på rabatt. Du velger selv om du vil ha pengene tilbake eller bytte i en ny vare. 

REKLAMASJON

Hvis du finner feil eller mangler ved varen(e) du har fått tilsendt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen(e) er kjøpt hos oss. Reklamasjonen bortfaller dersom produktet er mye brukt, vasket- eller behandlet feil. 

Ved reklamasjon sender du mail til oss på kundeservice@regnstore.no slik at vi kan ta saken videre. Send da en kort beskrivelse av hva som er feil med varen, når den er kjøpt og veldig gjerne gode bilder i høy oppløsning ettersom dette kan bli etterspurt av leverandør. Skulle du ha andre spørsmål om retur og reklamasjon ber vi deg ta kontakt på mail eller telefon. Husk at det er forskjell på slitasje/ slitte produkter og reklamasjon/ varer med mangler eller feil. Vi dekker returkostnader ved reklamasjoner. 

Tlf: 53 51 94 70

Mail: Kundeservice@regnstore.no

GEBYR VED UAVHENTEDE PAKKER 

Husk at du må hente pakken din innen fristen du får fra posten, etter det vil varene automatisk sendes i retur til oss. Dersom du ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil du uavhengig av årsak bli belastet et ekstra gebyr på 250 kr. Dette er for frakt- og returomkostninger. 

Du må derfor hente ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnere pakken med vedlagt returetikett for å slippe unødvendige kostnader. 

Posten setter en hentefrist på 7 dager fra pakken ankommer deres utleveringssted. Du kan enkelt utsette fristen med ytterligere 7 dager gratis via Posten-appen  eller på posten sin nettside.

KONFLIKTLØSING VED TVISTER

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.