Leveringsmetoder

I vår nettbutikk kan du velge mellom hele fire leveringsmetoder til faste lave priser. Vi sender alltid pakken din så raskt som mulig - enten samme dag eller dagen etter om du bestiller etter butikkens åpningstid. Normal leveringstid er 2–4 virkedager fra pakken er sendt fra oss - avhengig av hvor du bor. Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Posten/Bring. Du vil motta hentemelding/ informasjon på SMS eller mail, så det er viktig å oppgi korrekt mobilnummer og mailadresse når du legger ordren. 

Om du handler for 1000 kr eller mer får du gratis frakt (pakke til postkasse eller pakke til hentested). Fraktkostnaden trekkes automatisk fra handlekurven når verdien overstiger 1000 kr. Om bestillingen din ikke overskrider denne summen er det disse prisene som gjelder: 

Standard frakt - Pakke til postkassen: Dersom pakken er liten nok kan vi sende den direkte til din postkasse til fast lav pris på 49 kr. Om pakken viser seg å være for stor eller du har en adresse som Bring/Posten ikke leverer til, vil pakken bli levert til på ditt nærmeste postkontor/post i butikk. 

Standard frakt - Til hentested: Dersom du har en større bestilling, eller rett og slett ønsker det av andre grunner kan vi sende pakken din direkte til postkontor/post i butikk til samme lave pris på 49 kr. Denne sendes via posten med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/eller mail når sendingen er klar til henting. 

Hjemlevering m/sporing – Posten/Bring: Dette er en pakke med sporing som vil bli levert rett på døren din. Du mottar SMS fra Posten/Bring når sendingen er på vei og budet skal ringe deg ca 30-60 minutter før pakken leveres. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom klokken 17:00 og 21:00. Dersom du ikke er hjemme på leveringstidspunktet blir pakken levert til nærmeste postkontor. Denne type pakke har fast pris på 99 kr. 

Merk: Tilbys dessverre ikke alle postnumre. 

Hent i butikk – Strandgaten 66, 5004 Bergen. Tlf: 53519470 

Vi har selvfølgelig også tilbudet hent i butikk. Her kan kunder i Bergen og omegn hente ordren i butikk helt kostnadsfritt. Du vil motta en sms når ordren er pakket og klar! Ved henting må sms fremvises. Din ordre er klar til henting når du mottar mail med kvittering for godkjent kjøp. Merk at ordrebekreftelsen ikke er gyldig alene for uthenting av pakker og fungerer kun som en oppsummering av ditt kjøp. Ordren er som regel klar innen 1 time om du bestiller i åpningstiden.

Hentefrist på 14 dager. 

RETUR OG REKLAMASJON

Vi håper alltid at du blir fornøyd med det du handler hos oss uavhengig av hva det er, men skulle du ønske å returnere varene til oss så fyller du ut returskjema som fulgte med pakken din. Vi forholder oss som alltid til angrerettloven, men har valgt å utvide fristen for retur og gjør det derfor mulig for deg å returnere varene når som helst. 

Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at produktene må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt og flekker. Er ikke varen det vil du få den sendt i retur fra oss. 

Vedlagt i din bestilling finner du en ferdig utfylt returlapp som du fester godt synlig utenpå returpakken. Lever returpakken til nærmeste Posten/ Bring utleveringssted. Merk at pakken da ikke kan sendes med andre aktører enn Posten/Bring og heller ikke legges i postkassen din. Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din trekkes du kun 89 kr i portokostnad ved retur. Du vil ikke bli belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager. Du får bekreftelse av oss på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opp til 14 dager. 

Dersom du benytter deg av en annen forsendelsesmåte og/eller ikke bruker vedlagt returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden. Du kan alltid returnere bestillingene dine kostnadsfritt i vår fysiske butikk i Bergen. 

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, undertøy o.l kan derfor ikke returneres/ byttes. Men den gjelder på salgsvarer og andre produkter kjøpt på rabatt. 

Du velger selv om du vil ha pengene tilbake eller bytte i en ny vare. Hvis du finner feil eller mangler ved varen du har fått tilsendt, ber vi deg sende en mail til kundeservice@regnstore.no. I følge kjøpsloven, må du innen rimelig tid etter du oppdaget mangelen gi oss beskjed. Send oss derfor en mail med en kort beskrivelse av hva som er feil med varen og veldig gjerne gode bilder i høy oppløsning ettersom dette kan bli etterspurt. Skulle du ha andre spørsmål om retur og reklamasjon ber vi deg ta kontakt på mail eller telefon.

Tlf: 53 51 94 70

Mail: Kundeservice@regnstore.no

Gebyr ved uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen fristen du får fra posten, etter det vil varene sendes i retur. 

Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato og den blir returnert til oss, vil du bli belastet ett gebyr på 250 kr. Dette er fordi vi betaler fraktomkostninger for alle pakker som blir sendt og returnert.

Konfliktløsing ved tvister

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.